WYMIANA PRZEGUBU "KRZYŻAKA" KOLUMNY KIEROWNICZEJ   89-95 (w moim przypadku 1,1i)

 

Nadszedł najwyższy czas wymiany krzyżaka kolumny kierowniczej. Uszkodzenie tego elementu objawiało się u mnie w następujący sposób: podczas skręcania słyszalne były stuki z okolic krzyżaka (psikanie WD 40 było dobre na 3-5dni) oraz przy lekkim ruszaniu kierownicą odczuwalny był luz. Zabieramy się za prace.

Odkręcamy dwie nakrętki z krzyżaka zaznaczone na rys.1 numerami 1 i 2

rys.1  

Po odkręceniu nakrętek wyciągamy śruby, i ściągamy przegub podważając go od dołu, mogą być małe problemy ze względu na to iż może być trochę zastany ale dobra breszka załatwi wszystko!! Pamiętajmy też przed ściągnięciem aby zaznaczyć jak był założony stary przegub ponieważ po ściągnięciu krzyżaka kierownica będzie się kręciła sama!!!!

Tak to wygląda po ściągnięciu rys.2

rys. 2

Mój zestaw naprawczy wygląda następująco (krzyżaka kupiłem na allegro za ok 65zł) posiada on gumę osłaniającą przed dostawaniem się piasku błota itp. rys.3

rys. 3

Tak wygląda stary krzyżak i nowy (porównanie) rys. 4

rys. 4

Stary przegub miał takie luzy że miałem obawę iż rozpadnie się w moich rękach :)

Ok zakładamy nowy, analogicznie do ściągania zakładamy nowy czyli najpierw zakładamy górę a potem dół. Po założeniu wszystkiego zakładamy śruby i nakrętki skręcamy wszystko do kupy i obserwujemy następujący widok rys. 5

rys. 5

W moim przypadku kierownica uciekła mi o ok 1-2 ząbki także jak jadę prosto to kierownica jest lekko skręcona w prawo. Po założeniu nowego krzyżaka odczuwalna jest zmiana nic już nie strzela nie puka no i nie mam luzu na układzie kierowniczym!!